Een onderwijsevaluatie past niet in een vragenlijst
Van beoordeling naar verbetering van onderwijs

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Menno van der Schoot : Universitair hoofddocent
Menno van der Schoot is als universitair hoofddocent verbonden aan de afdeling Pedagogische- en Onderwijswetenschappen aan de Faculteit der Gedrags- en Bewegingswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op het in kaart brengen en bevorderen van leerprocessen op het domein van begrijpend lezen en rekenen.
Literatuurverwijzingen
Evaluating students’ evaluations of professors.
Braga, M., Paccagnella, M., & Pellizzari, M. (2014). Economics of Education Review, 41, 71–88.
How reliable are students’ evaluations of teaching quality? A variance components approach.
Feistauer, D. & Richter, T. (2017). Assessment & Evaluation in Higher Education, 42, 8, 1263-1279
Student evaluations of teaching are an inadequate assessment tool for evaluating faculty performance.
Hornstein, H. (2017). Cogent Education, 4(1), 13–32.
Am I in the right place? Academic engagement and study success during the first years at university.
Ketonen, E.E., Haarala-Muhonen, A., Hirsto, L., Hanninen, J.J., Wahala, K., & Lonka, K. (2016). Learning and Individual Differences, 51, 141-148
Laat de beoordeling van de docent maar (niet) over aan de student.
Scager, K., van Strien, J., & Lam, I. (2019). TH&MA Hoger Onderwijs, 53-57.
On the validity of student evaluation of teaching: The state of the art.
Spooren, P., Brockx, B., & Mortelmans, D. (2013). Review of Educational Research, 83, 598–642.
Developing evaluative judgement: enabling students to make decisions about the quality of work.
Tai, J., Ajjawi, R., Boud, D., Dawson, P. & Panadero, E. (2018). Higher Education, 76, 467–481.
Teaching assessment and perceived quality of teaching: a longitudinal study among academics in three European countries.
Teelken, C. (2018). European Journal of Higher Education, 8(4), 382-399
Meta-analysis of faculty’s teaching effectiveness: Student evaluation of teaching ratings and student learning are not related.
Uttl, B., White, C.A., & Gonzalez, D.W. (2017). Studies in Educational Evaluation, 54, 22-42.
Cursusevaluaties voeden wantrouwen naar docenten.
Van Heest, F. (2018). ScienceGuide.nl | Nieuws, 29 augustus 2018. (link)
Meest Gelezen
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
