Vijf lessen van de coronacrisis die het universitair onderwijs beter maken
Waarom we fundamentele onderwijsaanpassingen nodig hebben om studenten beter voor te bereiden op een onzekere wereld
Opinie | door Vincent Crone & Gonul Dilaver & Theo van Haeften & Mariëtte van den Hoven & Jeroen Janssen & Manon Kluijtmans & Christel Lutz & Karin Rebel & Annet van Royen-Kerkhof & Veronique Schutjens & Bald de Vries & Irma Meijerman
2 november 2020 | Corona veroorzaakt een crisis in het universitair onderwijs, maar daardoor weten we nu wel wat er beter moet. Dat concluderen de Senior Fellows en de wetenschappelijk directeur van het Centre for Academic Teaching van de Universiteit Utrecht. Ze vinden dat het onderwijs ook na de pandemie fundamenteel anders moet.

Het einde van de pandemie is nog niet in zicht en het hoger onderwijs zal nog voor langere tijd voll
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
