Onderwijsongelijkheid ligt niet aan de ouders, maar aan het systeem

Interview | door Katie Digan
30 maart 2021 | Toen de scholen tijdens de lockdowns werden gesloten en de populaire NPO-serie Klassen de ongelijkheid in het onderwijs onder de aandacht van het grote publiek bracht, barstte de maatschappelijke discussie over onderwijsongelijkheid los. Kim Stienstra, die aan de Universiteit Utrecht promotieonderzoek doet naar onderwijsongelijkheid, zou er vanuit haar specialisatie zinvol over kunnen meepraten. Maar moet een wetenschapper zich in het publieke debat mengen wanneer dat haar vakgebied betreft? Ja, vindt Stienstra, al is dat niet altijd eenvoudig.
Foto: Kim Stienstra, door Dick Boetekees
Wetenschappelijke kennis over onderwijsongelijkheid is niet altijd makkelijk over te brengen, weet S
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK