Invloed op kwaliteitsborging is verschoven van docenten naar managers
Nieuws | de redactie
11 januari 2022 | Onder invloed van het neoliberale denken is veel besluitvorming rondom onderwijskwaliteit binnen hoger onderwijsinstellingen weggehaald bij diegenen die het tot stand brengen, namelijk de docenten. Dat peer review plaatsmaakte voor prestatie-indicatoren heeft invloed op het vaststellen en beoordelen van de onderwijskwaliteit, schetst Don F. Westerheijden van de Universiteit Twente. Sommige dilemma's blijven echter onopgelost – zelfs als peer review en het gebruik van prestatie-indicatoren worden gecombineerd.

Peer review is de traditionele wijze waarop men kwaliteit in het hoger onderwijs beoordeelt en vasts
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
