Hogescholen moeten betere broedplaatsen voor kennisintensieve start-ups zijn

Opinie | door Rick Bonants & Margo Brouns
21 maart 2022 | Voor docent-onderzoekers in het hbo is het erg lastig om kennisintensieve start-ups te beginnen. Daarmee laat het hbo grote kansen liggen op valorisatie van praktijkgericht onderzoek, waarschuwen Rick Bonants en Margo Brouns van Fontys Hogescholen. Naar aanleiding van gesprekken met vijftien docent-onderzoekers betogen zij dat zowel individuele hogescholen als de Vereniging Hogescholen beleid moeten maken dat docent-onderzoekers helpt om innovaties in de markt te zetten die anders op de plank blijven liggen.
“Zowel individuele hogescholen als de Vereniging Hogescholen dienen een hoognodige beleidsmatige stap te zetten”, betogen Margo Brouns en Rick Bonants. Beeld: William Fortunato.
In 2020 verscheen een rapport van de AWTI genaamd ‘Beter van start: De sleutel tot doorgroei van k
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Rick Bonants : 

Business Developer (Deep-) Tech bij Fontys Centre of Expertise High Tech Systems & Materials en Consultant Business Services bij Fontys Centrum voor Ondernemerschap.

Margo Brouns : 

Lector Versterking Impact Praktijkgericht Onderzoek bij Fontys Hogescholen.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK