‘Evidence-based onderwijs bestaat niet’

Nieuws | de redactie
5 april 2023 | Denk niet te licht over onderwijswetenschap en onderwijsontwerp; elke methode werkt ergens, geen enkele methode werkt overal. Daarom moeten praktische implicaties altijd gebaseerd zijn op empirische data die wordt ondersteund door de bevindingen van meerdere projecten van verschillende onderzoekers in verschillende omgevingen. Dat benadrukte hoogleraar Jeroen van Merriënboer tijdens zijn afscheid bij de Universiteit Maastricht.
Beeld: Renee Stalmeijer (via Twitter)
“Het is pijnlijk om na veertig jaar onderzoek te moeten concluderen dat we verrassend weinig weten
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK