“Je kunt hogescholen nu nauwelijks kennisinstituten noemen”
Interview | de redactie
28 juni 2023 | Zonder een verbeterde positie van lectoren kunnen hogescholen de kansen voor hun praktijkgericht onderzoek niet goed pakken, zeggen lectoren Gino van Strijdonck (Zuyd) en Martin Bennink (Saxion). Zij pleiten voor vaste aanstellingen, betere governance en ‘smoel’ – zowel extern als intern. “Het ontbreekt bij hogescholen aan inhoudelijk leiderschap.”

Gezien de kentering in het kennisbeleid zou dit de tijd van hogescholen moeten zijn. Er ligt minder
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
‘Laat psychologie niet verdwijnen achter de dijken’
