‘Docent moet communicatievaardigheden en inclusie ook op zichzelf betrekken’ 

Nieuws | de redactie
14 juli 2023 | Docenten moeten niet alleen denken aan de leeruitkomsten van studenten, maar ook aan hun eigen ontwikkeling als communicator en de voordelen van inclusie voor hun eigen werken. Dit zijn bevindingen van twee studies waaraan onderzoekers van de Universiteit Utrecht deelnamen. De ene studie richt zich op interpersoonlijke relaties in de klas, waar de tweede de diversiteit in de klas ziet als inspiratiebron. Dit laatste bleek vooral te gelden voor alfa- en gamma-docenten.
Beeld: Sam Balye (Unsplash)
Ondergrens aan empathie, bovengrens aan gezag Onderwijsonderzoekers uit Utrecht, Leiden en Wage
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK