Meer voorbereidingstijd kan docenten helpen bij online ‘flipped classroom’
Nieuws | de redactie
4 oktober 2023 | Het monitoren van de studievoortgang van studenten is een stuk lastiger als dat online moet gebeuren, blijkt uit onderzoek van Anouschka van Leeuwen (Universiteit Utrecht). Zij vroeg docenten naar de moeilijkheden die ze tegenkomen bij het gebruik van het ‘flipped classroom’-model. Daarbij verzamelde ze hun aanbevelingen voor een lesontwerp dat docenten in staat stelt om ook online zo goed mogelijk een vinger aan de pols te houden.
Hoewel het hoger onderwijs tijdens de coronacrisis vooral onder dwang van de omstandigheden naar het
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu