‘Onderwijsvernieuwing dient vaak alleen de ideale student’

Opinie | door Henk Verhoeven
21 december 2023 | Experimentele onderwijsmethoden zoals ‘zelfontdekkend leren’ dienen in de regel alleen de ideale student. Wie minder intellectuele en culturele bagage meeneemt, ondervindt juist hinder van zulke methodes. Dat schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven. Hij bespreekt een boek van Maarten Huygen, voormalig redacteur onderwijs bij NRC, en koppelt dat aan zijn eigen inzichten en opvattingen.
Beeld: Andrea Piacquadio
‘Nog wat geleerd vandaag? Hoe kennis terugkeert in het onderwijs’. Dit is de titel van het nieuw
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK