‘Onderwijsvernieuwing dient vaak alleen de ideale student’
Opinie | door Henk Verhoeven
21 december 2023 | Experimentele onderwijsmethoden zoals ‘zelfontdekkend leren’ dienen in de regel alleen de ideale student. Wie minder intellectuele en culturele bagage meeneemt, ondervindt juist hinder van zulke methodes. Dat schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven. Hij bespreekt een boek van Maarten Huygen, voormalig redacteur onderwijs bij NRC, en koppelt dat aan zijn eigen inzichten en opvattingen.

‘Nog wat geleerd vandaag? Hoe kennis terugkeert in het onderwijs’. Dit is de titel van het nieuw
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
