‘Onderwijsvernieuwing dient vaak alleen de ideale student’

Opinie | door Henk Verhoeven
21 december 2023 | Experimentele onderwijsmethoden zoals ‘zelfontdekkend leren’ dienen in de regel alleen de ideale student. Wie minder intellectuele en culturele bagage meeneemt, ondervindt juist hinder van zulke methodes. Dat schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven. Hij bespreekt een boek van Maarten Huygen, voormalig redacteur onderwijs bij NRC, en koppelt dat aan zijn eigen inzichten en opvattingen.
Beeld: Andrea Piacquadio
‘Nog wat geleerd vandaag? Hoe kennis terugkeert in het onderwijs’. Dit is de titel van het nieuw
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK