Burgerschapsonderwijs in mbo lijkt kritisch denken amper te stimuleren
Nieuws | de redactie
17 januari 2024 | Het burgerschapsonderwijs in het mbo mist een effectieve manier om kritisch denken bij studenten te stimuleren. Dat is een conclusie uit recent onderzoek naar kritisch-democratische houdingen bij Nederlandse mbo-studenten. Vooral de intrinsieke motivatie van studenten blijkt een verschil te maken. Die is gemiddeld het hoogst bij studenten uit de zorg- en welzijnssector en studenten die thuis niet alleen Nederlands praten.

Burgerschap draait om meer dan competenties; het gaat ook om een houding. Kritisch-democratisch burg
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Na twaalf uur debat lijken bezuinigingen op hoger onderwijs onomkeerbaar
Universiteiten willen Toets Anderstalig Onderwijs van tafel
‘Universiteitsbestuurders doen doelbewust aan ontkoppeling ‘woke’ en racisme’
‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
‘Normalisering schaduwonderwijs vergroot druk op armere gezinnen’
