‘Goed onderwijs, dat is pas goede reclame’
Opinie | door Tina ten Bruggencate
9 januari 2024 | Binnen het hoger onderwijs is het onrustig. Op een aantal hogescholen zijn grootschalige onderwijsvernieuwingen doorgevoerd, veelal top-down. De resultaten zijn tot nu toe niet erg hoopgevend en de gang van zaken lijkt een herhaling van de geschiedenis te zijn. In 2008 stelde de commissie Dijsselbloem vast dat verantwoordelijke bewindslieden en bestuurders van scholen een tunnelvisie hadden en vernieuwingen doordrukten zonder naar docenten, ouders en leerlingen te luisteren. De huidige situatie is daarmee een verontrustend déjà vu, schrijft Tina ten Bruggencate.
Een onderwijsvisie zoals HILL (‘High Impact Learning that Lasts’) moet bestuurders en managers i
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek