‘Ideëel bankieren bruikbaar marketinginstrument’
Nieuws | de redactie
6 juni 2007 | Mondiaal gezien is Nederland één van de voorlopers op het gebied van ideëel bankieren. Een uitstekend exportproduct, meent Bert Scholtens, hoogleraar Duurzaamheid en financiële instellingen (RUG). Toch is er volgens hem maar weinig écht onderscheid te maken tussen ideële banken en de zogenaamde 'klassieke' banken. 'Natuurlijk investeren ideële banken als Triodos en ASN selectiever, maar ook zij moeten uiteindelijk gewoon geld verdienen.'
Triodos en ASN financieren uitsluitend bewuste projecten. Zo onderscheiden ideële banken zich niet
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Internationalisering universiteiten vergroot kloof in samenleving en verklaart bezuinigingen’
Inloggen
“Engels terugschroeven zal een aantal banen kosten op universiteiten”
OESO waarschuwt Nederland voor onderfinanciering van hoger onderwijs
Na vette jaren komen nu zeven magere jaren voor Universiteit Leiden