Benadruk ook belang bedrijfsleven bij hybride professionals

Opinie | door Tijmen Schipper & Stephan Corporaal & Menno Vos & Marian Thunnissen & Ellen Koop-Spoor & Kara Vloet
29 januari 2021 | In de gesprekken over hybride docentschap is er te weinig aandacht voor het profijt dat bedrijven uit deze constructie kunnen halen, betogen onderzoekers van Windesheim, Saxion en Fontys. Zij pleiten ervoor om meer te kijken naar de integrale meerwaarde voor zowel onderwijsinstellingen als het bedrijfsleven.
Beeld: beaver.psu.edu
Het hybride docentschap – waarbij een baan in het onderwijs wordt gecombineerd met een baan in een
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Tijmen Schipper :  Associate lector Leven Lang Ontwikkelen bij hogeschool Windesheim

Stephan Corporaal : 

Lectoraat Smart Industry & Human Capital bij Saxion Hogeschool.

Menno Vos : 

Lector Leven Lang Ontwikkelen bij Hogeschool Windesheim.

Marian Thunnissen : 

Lector Dynamische Talentinterventies bij Fontys Hogescholen en deeltijd Universitair Docent bij USBO (Universiteit Utrecht).

Ellen Koop-Spoor :  Docent-onderzoeker bij het lectoraat Dynamische Talentinterventies van de Fontys Hogeschool HRM en Psychologie

Kara Vloet :  Docent aan de Lerarenopleiding Technisch Beroepsonderwijs bij Fontys Hogeschool

Als senior onderzoeker verbonden aan het lectoraat Industrial Engineering and Entrepreneurship van de Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek. Daarnaast werkt zij als consultant Studentcoaching bij het Fontys-brede programma Studiesucces.

Literatuurverwijzingen

Evaluatie scholingstraject Hybride Techniekopleiders

Blauw Research (2020). Evaluatie scholingstraject Hybride Techniekopleiders. Inzicht in de effecten en de beleving van het scholingstraject hybride techniekopleiders. Rotterdam: Blauw Research bv. 

Hybride docent draagt bij aan toekomst technisch onderwijs

Brainport Eindhoven (2020). Hybride docent draagt bij aan toekomst technisch onderwijs. Geraadpleegd op 23 december 2020 van https://brainporteindhoven.com/nl/nieuws/hybride-docent-geeft-toekomst-aan-techniek-onderwijs. 

Het rendement van de hybride techniekdocent

Dorenbosch, L. (2020). Het rendement van de hybride techniekdocent. Interviews naar de wenselijkheid en werkbaarheid van het hybride docentschap in het mbo en hbo. Nijmegen: De Baaningenieurs.   

Faciliteren van hybride docenten binnen het VO en MBO

Koop-Spoor, E., Thunnissen, M., Vos, M., & Kools, Q. (2020). Faciliteren van hybride docenten binnen het VO en MBO. Eindhoven/Tilburg: Fontys hogescholen 

De ontwikkeling van de Hybride Tech Docent Monitor binnen Brainport Regio Eindhoven

Koop-Spoor, E., Vloet, K, & Zijlstra, M. (2021). De ontwikkeling van de Hybride Tech Docent Monitor binnen Brainport Regio Eindhoven. Eindhoven/Tilburg: Fontys Hogescholen

Doorontwikkeling Techniekpact 2020

Techniekpact (2020). Doorontwikkeling Techniekpact 2020. Geraadpleegd op 23 december 2020 van https://www.techniekpact.nl/doorontwikkeling-techniekpact-2020 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK