‘Docent als coach is geen beroepsdevaluatie’
Opinie | door Inge Elsman-Loeffen
11 oktober 2023 | “Ik denk dat we docenten in het algemeen ernstig tekortdoen door te veronderstellen dat zij niet in staat zouden zijn hun rol als coach én expert geïntegreerd te pakken.” Inge Elsman-Loeffen, expert ‘Docent als Coach’ bij Saxion, reageert op een betoog van Fontys-collega Tina ten Bruggencate.

Met interesse las ik het recente artikel ‘Wie kritisch denken wil aanleren, moet het wel voorleven
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
