Onderwijs moet een essentieel onderdeel zijn van een promotietraject

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Floris Valentijn :
Floris Valentijn doet een hybride promotietraject bij de afdeling Pathologie van het UMC Utrecht, waar hij biomedisch lab-onderzoek combineert met onderwijs-onderzoek, bachelor onderwijs en een BKO-leergang. Via de denktank Young Science in Transition zet hij zich tevens in voor een nieuwe manier van erkennen en waarderen binnen de academie.

Niels Bovenschen :
Niels Bovenschen is vanaf 2012 als universitair hoofddocent verbonden aan het UMC Utrecht. Momenteel heeft hij de leiding over het Pathology Research Laboratory en heeft hij zijn eigen onderzoeksgroep waarin hij ook Bachelor, Master en PhD studenten begeleidt. Daarnaast is het zijn missie als Principal Fellow aan de Universiteit Utrecht om al op het vroege bachelor niveau synergie te creëren tussen onderwijs, en wetenschappelijk onderzoek en patiëntenzorg.
Literatuurverwijzingen
The Trade-off between Graduate Student Research and Teaching: A Myth?
Shortlidge, Erin E., and Sarah L. Eddy. 2018. “The Trade-off between Graduate Student Research and Teaching: A Myth?” ed. Etsuro Ito. PLOS ONE 13(6): e0199576. https://dx.plos.org/10.1371/journal.pone.0199576
The Relationship between Research and Education: Typologies and Indicators. A Literature Review
Elken, Mari, and Sabine Wollscheid. 2016. 68 The Relationship between Research and Education: Typologies and Indicators. A Literature Review. NIFU. https://nifu.brage.unit.no/nifu-xmlui/handle/11250/2386141
How a Four-Year-Old Boy Connects Healthcare, Biomedical Research and Undergraduate Education
Drost, Rijkent H., Wim J.A.G. Dictus, Berent J. Prakken, and Niels Bovenschen. 2019. “How a Four-Year-Old Boy Connects Healthcare, Biomedical Research and Undergraduate Education.” Nature Biotechnology 37(9): 1092–95. https://www.nature.com/articles/s41587-019-0245-5
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
