Instellingsaccreditatie is sleutelen aan iets dat niet kapot is
Opinie | door Martijn Meeter
30 augustus 2021 | De overgang van opleidingsaccreditatie naar instellingsaccreditatie lost niets op van de huidige problemen met accreditatie, betoogt Martijn Meeter, hoogleraar bij de Vrije Universiteit. Integendeel; doordat instellingsaccreditatie minder mogelijkheden biedt om opleidingen te vergelijken met opleidingen bij andere instellingen, verliest het accreditatiestelsel een deel van zijn belangrijkste element: vergelijking.

Als student maakte ik mee dat een universitaire opleiding door een visitatiecommissie werd afgewezen
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
‘Laat psychologie niet verdwijnen achter de dijken’
