Instellingsaccreditatie is sleutelen aan iets dat niet kapot is

Opinie | door Martijn Meeter
30 augustus 2021 | De overgang van opleidingsaccreditatie naar instellingsaccreditatie lost niets op van de huidige problemen met accreditatie, betoogt Martijn Meeter, hoogleraar bij de Vrije Universiteit. Integendeel; doordat instellingsaccreditatie minder mogelijkheden biedt om opleidingen te vergelijken met opleidingen bij andere instellingen, verliest het accreditatiestelsel een deel van zijn belangrijkste element: vergelijking.
Als student maakte ik mee dat een universitaire opleiding door een visitatiecommissie werd afgewezen
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Martijn Meeter :  Hoogleraar Onderwijswetenschappen

Martijn Meeter is hoogleraar onderwijswetenschappen aan de Vrije Universiteit.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK