Onderwijs en werkveld moeten meer zeggenschap krijgen in leven lang ontwikkelen
Opinie | door Marian Thunnissen
10 december 2021 | De krapte op de arbeidsmarkt vormt dé uitdaging van deze tijd, en een regionale aanpak van Leven Lang Ontwikkelen kan een grote rol spelen in het aangaan van die uitdaging, schrijft lector Marian Thunnissen. Om Leven Lang Ontwikkelen goed vorm te geven, zullen onderwijsinstellingen echter veel meer plaats moeten krijgen aan de tekentafel, betoogt zij. "Alleen als onderwijsinstellingen actief kunnen meepraten en meebeslissen over de vormgeving van een regionale LLO-aanpak kunnen er op effectieve en efficiënte wijze gerichte stappen worden gezet."

Een leven lang ontwikkelen (LLO) is een van de grote arbeidsmarktthema’s van dit moment. In de sne
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
