Onderwijs en werkveld moeten meer zeggenschap krijgen in leven lang ontwikkelen

Opinie | door Marian Thunnissen
10 december 2021 | De krapte op de arbeidsmarkt vormt dé uitdaging van deze tijd, en een regionale aanpak van Leven Lang Ontwikkelen kan een grote rol spelen in het aangaan van die uitdaging, schrijft lector Marian Thunnissen. Om Leven Lang Ontwikkelen goed vorm te geven, zullen onderwijsinstellingen echter veel meer plaats moeten krijgen aan de tekentafel, betoogt zij. "Alleen als onderwijsinstellingen actief kunnen meepraten en meebeslissen over de vormgeving van een regionale LLO-aanpak kunnen er op effectieve en efficiënte wijze gerichte stappen worden gezet."
“Recent onderzoek binnen de provincie Noord-Brabant toont dat de regionale samenwerking niet soepel verloopt en aandacht behoeft”, schrijft lector Marian Thunnissen. Beeld: Sander Morel.
Een leven lang ontwikkelen (LLO) is een van de grote arbeidsmarktthema’s van dit moment. In de sne
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Marian Thunnissen : 

Lector Dynamische Talentinterventies bij Fontys Hogescholen en deeltijd Universitair Docent bij USBO (Universiteit Utrecht).


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK