Studenten met autisme presteren niet slechter

Nieuws | de redactie
19 mei 2022 | Studenten met autisme hebben geen mindere studievoortgang of minder studiesucces dan hun medestudenten zonder een functiebeperking, blijkt uit promotieonderzoek aan de VU. Ook bij het cijfergemiddelde, de uitvalpercentages, het aantal benodigde herkansingen en het behalen van studiepunten en een diploma zijn geen verschillen zichtbaar. Wel onderscheidt het onderzoek specifieke punten waarop studenten met autisme extra ondersteuning kunnen krijgen.
Het feit dat de studievoortgang van studenten met autisme minder sterk dan verwacht verschilt van de studievoortgang van studenten zonder autisme is een hoopvolle conclusie, schrijft Theo Bakker. Beeld: Pixabay
Verschilt het studieverloop en het studiesucces van studenten met autisme in het hoger onderwijs van
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK