‘Internationalisering gaat in wezen over diversiteit’
Interview | door Michiel Bakker
12 juli 2022 | Wie een kind internationale competenties wil aanleren, moet het leren om diversiteit te omarmen. Dáár gaat internationalisering over, aldus Robert Coelen, scheidend lector bij NHL Stenden. Hij pleit ervoor internationalisering als diversiteit te zien en diversiteit te begrijpen als iets dat verder gaat dan inclusie; het is evengoed instrumenteel. “Diversiteit en inclusie betreffen vaak zichtbare eigenschappen zoals huidskleur en gender. Je moet mensen echter, ook in termen van diversiteit, op hun merites beoordelen.”

Hij werkte lange tijd als moleculair viroloog, begon in die hoedanigheid promovendi in de natuurwete
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
