‘Geneeskundestudent wordt niet goed voorbereid op werken met diverse patiëntpopulatie’

Nieuws | de redactie
31 januari 2023 | Om de zorg te verbeteren moeten geneeskundeopleidingen meer aandacht besteden aan diversiteit en inclusiviteit, zeggen onderzoekers van het UMC Utrecht. Studenten rapporteerden dat het lesmateriaal eenzijdig en soms stereotyperend is en dat docenten en artsen zich onvoldoende bewust zijn van het belang van inclusiviteit. Het onderzoek moet voor het UMC in kaart brengen op welke vlakken verbetering geboden is.
Beeld: Artur Tumasjan (Unsplash)
Door het gebrek aan diversiteit op de geneeskundeopleiding zijn (toekomstige) artsen onvoldoende voo
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK