Adaptatie en weerstand: ChatGPT in het onderwijs
Opinie | door Mariska Okkinga & Ivo Vrouwe
19 december 2023 | “Er is behoefte aan onderwijsontwerp dat specifiek gericht is op het actief ontwikkelen van kennisopbouw, kritisch denkvermogen, taalvaardigheid, communicatie en creatief denken in relatie tot AI.” Dat schrijven Mariska Okkinga (senior onderzoeker) en Ivo Vrouwe (lector) van de Hogeschool Rotterdam. Zij maken de balans op na een jaar ChatGPT in het hoger onderwijs.
Een jaar na de lancering van ChatGPT is het tijd om de balans op te maken en te reflecteren op de im
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
