‘Leren voor duurzame ontwikkeling zet ook instellingen zelf aan het denken’
Interview | de redactie
12 december 2023 | Onderwijs beginnen vanuit echte vragen in plaats van kennisaanbod; dat vergt een totaal andere kijk op leren, vertelt Stan Frijters. De Aeres-docent en onderzoeker is expert op het gebied van Leren voor Duurzame Ontwikkeling, een didactiek die begint bij echte vragen. Hij vertelt over de voordelen en de uitdagingen voor zowel studenten als docenten en gehele onderwijsinstellingen. “In het begin zul je als docent soms net iets verder moeten gaan dat je eigenlijk durft. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.”

Leren vanuit een authentieke vraag met een kritische houding, met onderzoeks- en handelingsvaardighe
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
‘Laat psychologie niet verdwijnen achter de dijken’
