Academische geschoolde basisschoolleraren zijn anders, niet beter
Analyse | door Esther Baar
16 oktober 2018 | Onderzoekers van de UU en RUG hebben gekeken naar de verschillen in het functioneren van beginnende leerkrachten van de academische en de reguliere hbo-pabo. Leerkrachten met een academische achtergrond maken een snellere groei door in hun leerstijl. Beiden zijn betrokken bij onderwijsvernieuwingen in eigen school, maar vooral in de aanpak ligt het verschil.

Afgelopen jaar vierden de academische pabo’s hun 10-jarig jubileum. De eerste opleiding zag in 200
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
