Academics are not a vital profession
For another university approach to the COVID-19 crisis
Opinie | door Willem Schinkel & Marguerite van den Berg & Sarah Bracke & Irene van Oorschot & Rogier van Reekum & Jess Bier
20 maart 2020 | Amidst the COVID-19 crisis, Dutch universities claim the status of ‘vital profession’, but that claim gambles with the health of academics and support and maintenance staff. Shocking as it may be to take in, most academics do not perform ‘vital’ tasks, and ‘business as usual’ is not what is demanded from educational leadership at this moment.

[Voor Nederlands, klik hier]
There is no democracy without a vibrant intellectual climate, and unive
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
