Wetenschappers zien zichzelf niet als docent
Opinie | door gastauteurs
28 juni 2022 | Het is problematisch dat veel wetenschappers zichzelf niet als docent identificeren, betogen Renske Bouwer, Jolien Mouw en Hans van Savelberg. Eerder vermaanden ze instellingen dat onderwijs als corvé wordt beschouwd, maar ook de docent zelf moet werken aan het beter erkennen en waarderen van de onderwijstaken.

Een academische positie omvat naast onderzoek ook onderwijstaken. Sterker nog, vaak ligt het zwaarte
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
