Wetenschappers zien zichzelf niet als docent
Opinie | door gastauteurs
28 juni 2022 | Het is problematisch dat veel wetenschappers zichzelf niet als docent identificeren, betogen Renske Bouwer, Jolien Mouw en Hans van Savelberg. Eerder vermaanden ze instellingen dat onderwijs als corvé wordt beschouwd, maar ook de docent zelf moet werken aan het beter erkennen en waarderen van de onderwijstaken.

Een academische positie omvat naast onderzoek ook onderwijstaken. Sterker nog, vaak ligt het zwaarte
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
