“Als studenten ChatGPT inzetten om voor hen te denken, doen docenten iets fout”
Interview | door Tom ter Horst
14 maart 2023 | Door technologische ontwikkelingen verschuift de nadruk in de academische omgeving van proces naar product. Welke implicaties heeft deze verschuiving voor de wetenschappelijke waarden? ScienceGuide sprak prof. dr. José van Dijck, universiteitshoogleraar digitale samenleving en mediacultuur aan de Universiteit Utrecht, over de zoektocht van data naar informatie, via kennis, naar wijsheid.

Product-scripties Een recente column in Het Financieele Dagblad van professor José van Dijck b
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
